Eerste indruk - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Keys for Kids - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Keys for Kids - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Keys for Kids

26 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

*Zucht*; een zucht van vermoeidheid, van opluchting en van de vele belevingen.

Daar zitten we dan, in ons nieuwe thuis, op een groot landgoed, tussen de kinderen en onder de heldere sterrenhemel. Heel onwerkelijk.

We zijn na een reis van 24 uur aangekomen op het Glen Stella terrein. Het is behoorlijk groot, met een leuk speelveld en zeker ons onderkomen valt alles mee! Er is een aparte mannen- en vrouwenkamer met badkamer en een eigen ruimte voor de leiding.

Iedereen verkent langzaam het huis waar we de komende weken zullen verblijven. Er zal gelachen en gehuild worden, ervaringen en liefde gedeeld worden. De rit van het vliegveld hier naar toe maakte ons allemaal al een beetje stil. Zo maar een slapend persoon langs de weg, mensen die uit vuilnisbakken eten of huisjes van golfplaten is niet wat wij dagelijks in Nederland zien als we over straat gaan. Dat kleine ritje zal nog maar een greep zijn uit het geen wat we hier allemaal zullen zien.

We mogen onze borst nat maken. Maar zeer trots zijn als we hier allemaal ervaren, sterker, gezond en een mooi huis achterlatend het land weer verlaten.

Na twee dagen (in de zon!) het huis van binnen en van buiten in de grondverf te hebben gezet, staat ons eerste uitje op de planning. We gaan Isibindi projecten bezoeken, dit is ook een organisatie die zich bezighoudt met het regelen van onderdak voor kinderen. Leuk voor ons allemaal om meer te zien van de omgeving dan alleen die muren die langzaam kleur krijgen;).

• 27 Juli 2012 - 10:06

Anneke Van Der Meij:

Hallo,

Goed om te lezen dat jullie er zijn en ook al aan het werk zijn geweest. Veel plezier allemaal. Groetjes van Anneke

• 27 Juli 2012 - 20:41

Hallo Kids:

wat leuk om te lezen wat jullie mee maken, zo kunnen we thuis met jullie meeleven! Succes
    Groetjes van de familie van Duijn

• 27 Juli 2012 - 20:57

Ada Verdoes:

Leuk om jullie zo te volgen, zall dit zeker blijven doen. Heel veel succes daar.
    Groetjes Ada

• 29 Juli 2012 - 10:27

Marieke Hankinson:

Hi allemaal! Ik hoop dat het schilder- en ander werk nog steeds voorspoedig gaat en jullie tussen het werk door van andere activiteiten genieten! Groeten uit Engeland, waar vooral de Olympische Spelen in het nieuws zijn! Ik stond gisteren in mijn oranje shirt in Londen, maar het mocht niet baten: de winnaar kwam uit Kazachstan: Vinikourov! Ook een mooie winnaar!

• 29 Juli 2012 - 13:39

Van Mia Van Schie:

Het is heel leuk om iets van jullie te lezen op waarbenjij.nu
    Heel veel werkplezier daar en hopelijk ook genoeg tijd voor plezier
    Ik zal jullie zeker blijven volgen.
    Dikke knuffel van

Buurvrouw Mia

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Ellens Children Home 2012

Keys for Kids is ontstaan vanuit de stedenband Leiden-Buffalo City en zet zich in voor kansarme kinderen in Buffalo City, Zuid-Afrika. Dit jaar vindt het project opnieuw plaats in Glen Stella, een kindertehuis bij East London (deze stad is onderdeel van Buffalo City). Sinds 2010 bouwt Keys for Kids hier onderkomens voor kinderen die kwetsbaar zijn in de Zuid-Afrikaanse samenleving. Het gaat om kinderen die geen onderdak kunnen krijgen bij familie en in de gemeenschap om uit huis geplaatste misbruikte kinderen. Het zijn veelal kinderen die veel hebben meegemaakt. De kinderen worden op het terrein van Glen Stella in kleine units opgevangen en begeleid door medewerkers van het East London Child and Youth Centre (ELCYCC).

2012 wordt een bijzonder jaar, omdat het project dit jaar tot 'Ellens Home' gedoopt wordt, naar Ellen Verweij. Ellen Verweij werd tijdens een reis in Lesotho per ongeluk doodgeschoten. Haar nabestaanden hebben een bijzonder fonds opgericht om kinderprojecten te ondersteunen: Ellen's Children Fund. Jarenlang hebben zij de projecten van Keys for Kids ondersteund. Ellen's Children Fund houdt op te bestaan en op deze manier kan er een mooie blijvende herinnering aan Ellen worden gebouwd in Zuid-Afrika.

Via dit blog kun je onze reisavonturen volgen!